FAQ

De vragen en antwoorden die volgen, kunnen u helpen bij het gebruik van deze website. Hebt u toch nog vragen of problemen, contacteer dan onze klantenservice.

Bestelsysteem

Wachtwoorden & inloggen

Prijzen & betalen

Zoeken & bestellen

Leveringen

Contact

Retourneren

Website

Het auteursrecht op de inhoud van deze website behoort toe aan Para BVBA
 

Bestelsysteem

Hoe werkt het para.be bestelsysteem?

Het para.be bestelsysteem is het elektronisch bestelsysteem van Para dat 24 uur per dag, zeven dagen op zeven via het internet voor u ter beschikking staat.
para.be biedt u volgende voordelen:
  • online catalogus met duidelijke informatie en beelden
  • klant-specifieke prijzen naargelang jaarlijkse afname
  • een ruim assortiment
  • een zoeksysteem dat u snel naar het gewenste product leidt
  • een verlanglijst waarin u vaak bestelde producten bewaart en van waaruit u snel en eenvoudig kan bestellen

Voor wie is het para.be bestelsysteem?

Bent u al klant, maar kent u het para.be bestelsysteem nog niet? Dan kunt u zich nu aanmelden via het aanvraagformulier.
Bent u nog geen klant? Contacteer ons dan of meldt u via het aanvraagformulier.

Is de para.be catalogus identiek aan de papieren versie?

Het ruim aanbod van Para is volledig opgenomen in het para.be bestelsysteem.
De online catalogus is steeds actueel. Mogelijk zijn er kleine verschillen met de papieren catalogus. Sommige producten zullen inmiddels uit het assortiment zijn verdwenen, anderen zullen zijn toegevoegd.

Waar worden mijn gegevens bewaard?

De gegevens die u tijdens het bestellen invoert, worden op onze server bewaard. Zo raakt u nooit uw gegevens kwijt. Ook indien u tussendoor uw computer afsluit, blijven de reeds ingevoerde gegevens bewaard. 
 

Wachtwoorden & inloggen

Hoe log ik in?

Maak steeds een duidelijk onderscheid tussen hoofdletters en kleine letters. Vul gebruikersnaam en wachtwoord in. U kan via deze pagina inloggen.

Wat moet ik doen om een gebruikersnaam en wachtwoord te krijgen?

Meldt u aan via het aanvraagformulier of bel naar 016/23.67.09.

Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten. Wat nu?

U kan zelf uw paswoord opvragen op de opvraagpagina.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

U kan zelf uw paswoord opvragen op de opvraagpagina.
 

Prijzen & betalen

Welke prijzen worden afgebeeld?

De prijzen die getoond worden zijn exclusief BTW.

Werd er rekening gehouden met mijn klant-specifieke prijzen?

Enkel indien u ingelogd bent. Uw klant-specifieke prijzen zijn gebaseerd op uw jaarlijkse aankopen.

Op welke manier wordt mijn bestelling gefactureerd?

Alle bestellingen worden gefactureerd na levering. Eventuele backorders worden afzonderlijk gefactureerd.

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Alle prijzen zijn exclusief BTW. Aan het einde van het bestelproces wordt de totaalprijs exclusief én inclusief BTW geafficheerd.

Hoeveel leveringskosten betaal ik?

Voor bestellingen van minder dan 125 euro exclusief BTW zal u 8 euro handling, administratie- en transportkosten worden aangerekend.
Probeer uw bestellingen te verzamelen zodat de kosten beperkt blijven. Dankzij het para.be bestelsysteem kunt u bestellingen verzamelen tot het kostenefficiënte bestelminimum van 125 euro.
 

Zoeken & bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Om een bestelling aan te maken doet u het volgende:

1. Zoek het gewenste product
  • via de uitgebreide zoekfunctie vindt u het juiste product
  • vul het gewenste aantal stuks in
  • klik nu op de knop 'KOPEN': het product wordt automatisch toegevoegd aan uw winkelwagen.
  • herhaal de procedure indien u nog andere producten wenst

2. Sluit de bestelling af
  • klik op het winkelwagen icoontje rechts bovenaan de website en vervolgens op de knop 'NAAR HET OVERZICHT' ofwel 'MIJN ACCOUNT' en vervolgens 'Uw winkelwagen'
  • u ziet nu het bestelformulier met de volledige prijsberekening van alle producten die u in uw winkelwagen hebt gelegd: het netto aankoopbedrag, het BTW-bedrag en het totale factuurbedrag. U kunt nog steeds de bestelhoeveelheid wijzigen en producten toevoegen of verwijderen.
  • met een klik op de knop 'BESTELLEN' fiatteert u uw bestelling
  • u ontvangt een bevestiging indien Para uw bestelling ontving

U kunt op ieder gewenst moment het para.be-bestelsysteem verlaten. De door u al ingevoerde bestelregels blijven op de server bewaard. Indien u opnieuw inlogt, kunt u verder bestelregels toevoegen.

Hoe zoek ik een product?

1. Via het doorkliksysteem
Alle producten zijn logisch onderverdeeld in een doorklikmenu. Via het gammaoverzicht komt u bij het productoverzicht binnen het gekozen gamma. Klik op het productoverzicht en u komt bij het gezochte product.

2. Via de zoekfunctie
Het para.be-bestelsysteem beschikt over een intelligente zoekmachine. Typ de naam van het product, de productomschrijving, het merk of het bestelnummer (indien gekend) in het zoekveld. Indien u dat wenst, typt u een tweede of een derde zoekcriterium in hetzelfde zoekveld (vb merk). Start het zoeken. De resultaten worden weergegeven per 28 stuks. Indien er meer dan 28 resultaten zijn, zullen ze weergegeven worden op meerdere pagina's.

Hoe verwijder ik een product uit mijn bestelling?

Klik op het winkelwagen icoontje rechts bovenaan de website en vervolgens op de knop 'NAAR HET OVERZICHT'
ofwel 'MIJN ACCOUNT' en vervolgens 'Uw winkelwagen'
U ziet nu de lijst van de producten in uw winkelwagen. Klik nu op de  'x' bij het product dat u wenst te verwijderen (naast het aantal).

Hoe werkt de verlanglijst?

Tijdens het bestellen kunt u steeds producten toevoegen aan uw verlanglijst. Het is handig om vaak gebruikte producten snel en zonder zoeken bij de hand te hebben. De producten uit deze lijst kunt u rechtstreeks aan uw 'winkelwagentje' toevoegen.

Hoe schrap ik of voeg ik een product toe aan mijn verlanglijst?

Toevoegen: in het productoverzicht vindt u bij elk product een knop 'toevoegen aan verlanglijst'.
Schrappen: klik in het hoofdmenu naar 'mijn verlanglijst' en verwijder daar het gewenste product.

Hoe kan ik mijn vorige bestelling opnieuw bekijken?

U kunt steeds uw vorige bestelling consulteren via 'MIJN ACCOUNT' en vervolgens 'Uw vorige bestellingen'. De producten uit uw vorige bestellingen kunt u eenvoudig en snel aan uw 'winkelwagentje' toevoegen.

Hoe verzend ik mijn bestelling?

Ga naar uw winkelwagentje, klik op 'bestellen' en daarna op 'bestelling bevestigen'. Hier kan u nog eventuele vragen of opmerkingen toevoegen.

Krijg ik een orderbevestiging?

Na uw bestelling krijgt u via e-mail automatisch een bevestiging met een overzicht van de door u bestelde producten mét prijsberekening.

Hoe weet ik of mijn bestelling is doorgestuurd?

Na uw bestelling krijgt u via e-mail automatisch een bevestiging met een overzicht van de door u bestelde producten mét prijsberekening. U weet dan zeker dat uw bestelling is doorgestuurd.

Waar kan ik terecht voor vragen over mijn bestelling?

Indien u vragen heeft over de producten of over het para.be bestelsysteem, kunt u contact opnemen met een medewerker van Para op het nummer 016/23.67.09.

Hoe kan ik gespreid over meerdere dagen een bestelling aanmaken?

Het is mogelijk om een bestelling verspreid over meerdere dagen aan te maken. Na het toevoegen van een of meerdere producten aan uw 'winkelwagentje', kunt u het internet afsluiten. De bestelregels worden bewaard. Indien u later opnieuw inlogt, kunt u verder bestelregels toevoegen.

Hoe voeg ik een product toe aan mijn bestelling?

Om een bestelling aan te maken doet u het volgende:

1. Zoek het gewenste product
  • via de uitgebreide zoekfunctie vindt u het juiste product
  • vul het gewenste aantal stuks in
  • klik nu op de knop 'KOPEN': het product wordt automatisch toegevoegd aan uw winkelwagen
  • herhaal de procedure indien u nog andere producten wenst

2. Sluit de bestelling af
  • klik op de knop 'UW WINKELWAGEN'  (via 'MIJN ACCOUNT')
  • u ziet nu uw bestelling met de volledige prijsberekening. U kunt nog steeds de aantallen veranderen, producten verwijderen of toevoegen.
  • klik vervolgens op de knop 'naar bestelpagina'
  • u ziet het leveringsadres, en kunt eventuele opmerkingen toevoegen (vragen, openingsuren, andere producten, ...)
  • klik op de knop 'bestellen'
  • u ontvangt per e-mail uw orderbevestiging.

Hoe kan ik mijn bestelling afdrukken?

U kunt uw bestelling afdrukken via de printmogelijkheden van uw webbrowser of u kan uw bevestigingsmail afdrukken ter controle van uw bestelling.
 

Leveringen

Wat is de leveringstermijn voor mijn bestelling?

Indien voorradig worden alle goederen binnen maximum 48 uur geleverd.

Hoe krijg ik mijn bestelling sneller in huis?

Dringende bestellingen kunnen via koerier of taxipost worden geleverd. De hieraan verbonden kosten zijn voor rekening van de klant. Indien u een onmiddellijke levering wenst vermeld u dat in het veld 'opmerkingen' van uw bestelformulier. U kan ook telefonisch contact opnemen (016/23.67.09) en uw bestelling doorgeven.

Kan ik een leveringsdatum kiezen?

Normale leveringen gebeuren binnen maximum 48 uur. Indien u de levering op een ander datum (+ 48 uur) wenst vermeld u dat in het veld 'opmerkingen' van uw bestelformulier.

Hoe wijzig ik mijn leveringsadres?

U kunt uw leveringsadres aanpassen via deze pagina.
 

Contact

Hoe kom ik in contact met een medewerker van Para?

Voor vragen waarvoor u geen oplossing vindt in deze lijst kunt u contact opnemen met een medewerker van para.be bestelsysteem. Klik hier voor onze contactpagina.

Waar vind ik Para Papier- en kantoorbenodigdheden?

U vindt Para in Heverlee, Ambachtenlaan 21/6A. Voor telefoon of faxnummer: Klik hier voor onze contactpagina.
 

Retourneren

Wat is het retourbeleid van Para?

Foutief geleverde producten worden gratis omgeruild. Bij levering van het juiste product wordt het foutief geleverde product teruggenomen.
Beschadigde of defecte goederen worden gratis omgeruild mits melding binnen de 8 werkdagen. Goederen met garantie worden binnen de garantietermijn vervangen of in herstelling genomen. De garantietermijn gaat in op de factuurdatum.

Hoe kan ik lege toners en inktjetcartridges retourneren?

Lege toners en inktjetcartridges worden teruggenomen bij een volgende levering. U dient wel vooraf te verwittigen welke lege toners en inktjetcartridges u wenst in te leveren via het veld 'opmerkingen' in uw bestelbon.
 

Website

Wat is de status van mijn bestelling als mijn PC crasht?

Alle producten die toegevoegd zijn voor de crash, blijven bewaard. U vindt ze terug in uw 'winkelwagen'.

Gebruikt Para 'cookies'?

Para gebruikt cookies om een vlottere gebruikservaring te garanderen. Onze site werkt echter ook zonder cookies.

Hoe wordt mijn privacy door Para gewaarborgd?

Para garandeert u dat alle ingewonnen gegevens die via het para.be bestelsysteem verkregen zijn, op geen enkele manier aan derden zullen doorgegeven worden.

Hoe is Para.be beveiligd?

Alle informatie m.b.t. uw gegevens of uw bestelling zijn slechts toegankelijk voor het para.be bestelsysteem. Alle normale voorzorgen en beveiliging zijn voorzien.